czwartek, 25 września 2014

Szkoły nie wiedzą, jak uczyć uczniów!!

Ludzki mózg uczy się cały czas, ale robi to zupełnie inaczej, niż oczekują tego szkoły. Nie jest narządem przystosowanym do reprodukowania informacji, ale do ich przetwarzania i do formułowania ogólnych reguł. Zmuszony do mechanicznej memoryzacji pracuje nieefektywnie i niechętnie. Aby skutecznie się uczyć, potrzebuje wielu przykładów. Dopiero gdy robi to, do czego został stworzony, w pełni uwalnia swój potencjał. Co ciekawe, uczniowie najintensywniej uczą się wtedy, gdy robią to nieświadomie lub w ogóle o tym zapominają. Dzieje się tak, gdy temat budzi fascynację, gdy osoba ucząca się wchodzi w rolę odkrywcy lub eksperymentatora, który może samodzielnie stawiać i sprawdzać hipotezy badawcze.
Czytaj więcej:  http://www.kopernik.org.pl/orientuj-sie-w-nauce/20140/mozg-idzie-do-szkoly/

Autorką tekstu jest:
dr Marzena Żylińska———————————————
Zajmuje się metodyką i neuropedagogiką, ma doktorat z dydaktyki języków obcych. Pracuje jako wykładowca w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu oraz w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Propaguje twórcze wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu. Współorganizowała europejski projekt „Zmieniająca się szkoła”. Jest autorką materiałów dydaktycznych wykorzystujących wnioski płynące z badań nad mózgiem oraz książek „Postkomunikatywna dydaktyka języków obcych w dobie technologii informacyjnych”(Warszawa 2007) i „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”. Prowadzi blog „Neurodydaktyka, czyli neurony w szkolnej ławce”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz