Takie były początki naszego lotniska. Uroczyste otwarcie 13 września 1925 roku, w którym brały udział lokalne władze, minister odpowiedzialny za transport lotniczy, władze wojskowe, łódzki biskup, a także kilka tysięcy łodzian. Na uroczystość do Łodzi przyleciał nowoczesny samolot wojskowy Potez widoczny na drugim planie fotografii. Dwa lata później, w 1927 roku uruchomiono regularne połączenia lotnicze z Łodzi do Poznania i Warszawy, później także do Lwowa i Wilna. W czasie II wojny światowej Niemcy zmodernizowali lotnisko dla celów wojskowych, budując 1200-metrowy betonowy pas startowy.
Po zakończeniu wojny w latach 1945-1958 lotnisko stało się ważnym węzłem komunikacyjnym w Polsce. Uruchomiono loty na trasie Warszawa – Łódź – Kraków – Rzeszów – Lublin – Poznań – Katowice – Łódź – Warszawa. Potem ruszyły już bezpośrednie loty do Gdańska, Katowic, Krakowa, Warszawy, Wrocławia, Poznania. W tym okresie ruch pasażerski w Łodzi stanowi ponad 20% przewozów krajowych w Polsce. Do 1958 Lublinek stał się drugim portem lotniczym po Okęciu w kraju, z 40 tys. obsłużonych pasażerów.
Więcej o historii lotniska: http://lotnisko.lodz.pl/pl/historia/4/0.html
Przypominam, że już w niedzielę jubileuszowa impreza na Lublinku: link: https://www.facebook.com/events/
Po zakończeniu wojny w latach 1945-1958 lotnisko stało się ważnym węzłem komunikacyjnym w Polsce. Uruchomiono loty na trasie Warszawa – Łódź – Kraków – Rzeszów – Lublin – Poznań – Katowice – Łódź – Warszawa. Potem ruszyły już bezpośrednie loty do Gdańska, Katowic, Krakowa, Warszawy, Wrocławia, Poznania. W tym okresie ruch pasażerski w Łodzi stanowi ponad 20% przewozów krajowych w Polsce. Do 1958 Lublinek stał się drugim portem lotniczym po Okęciu w kraju, z 40 tys. obsłużonych pasażerów.
Więcej o historii lotniska: http://lotnisko.lodz.pl/pl/historia/4/0.html
Przypominam, że już w niedzielę jubileuszowa impreza na Lublinku: link: https://www.facebook.com/events/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz